מיפוי קהלים להדרכה מותאמת

הובלה ומימוש תהליכי שינוי בארגון

"מיפוי קהלים להדרכה מותאמת" הינה שיטת פעולה ייחודית, המאפשרת להוביל ולממש שינויים ותהליכים ארגוניים מגוונים, הקשורים להון האנושי בארגון. יתרונה של השיטה הוא ביכולת להתאים אותה לצרכים ולכיוונים שהוגדרו. תהליך המיפוי מתבצע באופן מקוון, אך ניתן לבצע השלמות באופן פרונטלי. יתרונותיה המרכזיים:

  • מיפוי - מיפוי ואיפיון קבוצת המטרה
  • פעולה - רתימת חברי קבוצת המטרה
  • תוצאה - העצמת חברי הקבוצה באופן מדוייק

נתונים בסיסיים למיפוי

כדי לקבל תוצר איכותי, המיפוי מאפשר לאסוף 3 סוגי נתונים עיקריים:
  1. הצרכים/ תחומי העניין של קבוצת המטרה, בהיבט האישי בהיבט המקצועי
  2. מאפיינים דמוגרפיים מגוונים של קבוצת המטרה, המאפשרים לנו לתת להם ידע וכלים מותאמים באופן המדויק ביותר
  3. נתונים המעניינים את מזמין המיפוי/ מוביל השינוי, כגון עמדות, שביעות רצון, רעיונות וכד'.
היקף הנתונים שיאספו מכל סוג משתנה ממיפוי למיפוי בהתאם למטרת המיפוי

תהליך המיפוי

להכרת הגורם מזמין המיפוי חשיבות עליונה, שכן בלעדיה לא ניתן לבצע את המיפוי באופן המותאם לצרכיו. מיפוי מעמיק יכלול בין השאר את ההיבטים הבאים:

1. היכרות

2. שאלונים

3. דו"חות

4. מסקנות ופעולה

מימוש תוכנית ההדרכות:

ביצוע המפגשים עם קבוצות היעד הינו שלב ההמשך של תהליך המיפוי, ומטרתו לתמוך ולקדם את התהליך / המטרה שלכם. המפגשים עשויים להיות בתבנית של הרצאה (מפגש חד פעמי), סדנה (רצף מפגשים בעלי מחנה משותף), יום עיון או אחר, ע"פ הצורך.

תוכנית ההדרכות תקבע בהתאם לשלושה מרכיבים:

  1. חזון, אתגרים ודגשים של הגורם המזמין, כפי שהוגדרו.
  2. תוצאות המיפוי, מתוכן נבחר את נושאי הפגישות.
  3. התקציב שיקבע ע"י הלקוח למימוש התוכנית.

לפני ביצוע המפגש, אנו מקיימים הכנה עם המרצה, במסגרתו מועברים אליו מפת הקבוצה, דגשי הלקוח, דרכי תקשורת ונתונים רלבנטיים נוספים, כך שהמרצה מגיע למפגש מכוונן ומדויק.

אנחנו כל כך בטוחים בתהליך שלנו, שאם לא תהיו מרוצים- לא תשלמו

  • הרצאות
    הרצאות

    מופע בן שעה לשעתיים בנושא מוגדר המותאם לדרישת הלקוח (משך הזמן יכול להיות קצר או ארוך יותר, אך זה הממוצע). גודל הקהל- עשרות בודדות עד מאות. מטרת ההרצאה הינה לחשוף את הקהל לידע מקצועי בתחום שהוגדר על מנת לאפשר לו יכולת קבלת החלטות טובה יותר. כבסיס, אנו מציגים לבחירה שני סוגים של הרצאות: הרצאות בעלות קשר לגיל הילדים, הרצאות ללא קשר לגיל הילדים.

  • סדנאות
    סדנאות

    רצף של מספר מפגשים (בני שעתיים עד ארבע שעות) שמטרתם לאפשר תהליך בקרב משתתפי הסדנה. לרוב, בין המפגשים יהיה פרק זמן (מספר שעות עד שבועיים) לתרגול, "עיכול" ובחינה אישית. נושאי הסדנה יתואמו בין הלקוח, המרצה והחברה באופן מסודר להתאמה מירבית.

  • ימי עיון
    ימי עיון

    מפגש הכולל מספר הרצאות. מטרתו כפולה- הפגה משגרת העבודה מצד אחד וחשיפה לידע רב יחסית מצד שני. ניתן לקיים יום עיון סביב נושא מוגדר (טכנולוגיה, חינוך, הפרעות קשב, רפואה, חתך גיל מסויים וכד') או לשלב הרצאות ממספר תחומים. בהתאם לרצון/צרכי הלקוח ניתן לגבש מערך תוכן למספר ימים. ככלל, הנושאים בימי העיון מבוססים על מערך ההרצאות הניתן על ידינו, אך ניתן להוסיף גם תכנים נוספים.